axpojkens

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Robin - 2 maj 2012 12:01

Jag är en funderande människa, det har jag alltid varit. Så nu tänkte jag faktiskt vara lite fundersam här på bloggen. Jag förstår inte riktigt varför man mobbar och trycker ner andra människor. I längden så tjänar det ju inget till, right? Snarare är det ju lite tvärtom, det är du själv som mobbar som mår dåligt i det stora hela. Men trots att det är så, fortsätter personer att mobba folk som inte passar in i deras "ramar" i hur samhället ska se ut. Vem är det egentligen som bestämmer hur samhälelt ska se ut? Hur personer får och inte får vara? Jag tror nog faktiskt att det varken är du eller jag, alltså har vi inte heller rätt att stöta ut människor för att de är annorlunda gentemot vad du anser vara normalt. 


En annan sak jag stör mig riktigt ordentligt på är hur man anses vara en sexgalen idiot om man är till exempel bög. 

Vi lever i ett heteronormativt samhälle, så egentligen, om man vill göra det mer accepterat att inte vara straigtht, varför har man då en pride parad? Hade det inte varit bättre att informera folket istället? Jag tror att människor blir mer avskräckta mot gayfolk av pride paraden än att de blir mer accepterande. Jag tror inte precis att det är rätt sätt att få folk mindre homofobiska genom att sticka ut så mycket som man bara kan, pride är den tiden då man faktiskt kan upplysa folk om hur det är att leva som bög eller flata, att det inte är särskilt annorlunda än hur straighta lever men istället för att visa det så gör man allt som man kan för att sticka ut så mycket som möjligt. Nej Sverige borde faktiskt ta sig en riktig tankeställare. 

Presentation


Tjenare!
Välkommen till bloggen om mitt liv och min vardag! Hoppas du trivs och kommer tillbaka ;)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du att jag ska blogga om?
 Mig själv - saker som händer mig
 Mode
 Vardag
 Foto
 HBT
 Musik
 Böcker
 Noveller/Dikter jag skrivit
 Annat alternativ (skriv vad)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards