axpojkens

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Jag får leva, precis som jag vill!

Av Robin - 11 mars 2012 16:29

Nej, nu är det dags att bli lite seriösa här, ni får ursäkta mig om jag bara kommer predika på men jag känner att jag behöver det. Jag har tänkt mycket på senaste tiden. Jag är jag, du är du. Eller hur? Varför ska då andra människor lägga sig i för att jag råkar ha en avvikande sexuell läggning? Det är väl ändå mitt liv och inte erat? Så dåså! Det finns liksom ingen anledning att folk ska behöva sitta i en garderob och gömma sina känslor av rädsla för att förlora sina vänner bara de råkar berätta att de gillar folk av samma kön. Det är inte okej att man ska behöva tänka på varje ord man säger så att inte någon som inte borde veta om ens sexullela attration ska få veta det. Jag tycker det e hemskt att människor som visar sin kärlek för en annan människa, kärlek som är det finaste som finns, ska behöva titta sig över axel och kolla sig omlkring av rädsla för att få kränkande ord och kommentarer eller till och med bli misshandlade och i värsta fall mördade! Det är inte rätt, utan bara så fel! Men har man kommit så pass långt så är man stark, man klarar vissa kommentarer, men tro mig det e långt ifrån alla man klarar av. Det som gör ondast e när man får kommenatarer från sin familj eller människor som man trott varit ens vänner...

Men jag skulle vilja säga till var och en av er som har en speciell läggning att ge inte upp, det kommer alltid bli bättre och lösa sig, ibland behövs det bara lite mer tid än andra tillfällen! Det största och viktigaste av allt är kärleken och det spelar ingen roll vem du än älskar! Om du är lycklig så är det värt det. Det är alltid värt att vara lycklig och bli älskad. No matter what! En människa mår inte bra av att bara ensam, en människa behöver kärlek, värme, trygghet och närhet. Närhet får man oftast av den personen som man älskar, alltså är det livvsviktigt att faktiskt tro på den man är för först då kan man älska någon fullt ut!  Det var väl ungefär det jag ville säga....

 
 
L I N N

L I N N

11 mars 2012 19:44

Nu är vinnarna av veckansblogg utsedda!
Kika in & se om det blev du, om inte, finns en ny chans redan nu ;)
-> http://linnhahne.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-1.html#comment

http://linnhahne.blogg.se

 
Mikael

Mikael

15 mars 2012 21:22

Hej! Jag håller med dig. Jag är också så sjukt trött på folk som är grymt taskiga för att man är sig själv. T ex så kan jag ibland eller ganska ofta bli väldigt ledsen för folk äör så jättetaskiga mot mig för att jag försöker att vara mig själv. Dessutom så ska folk sitta och besämma attt killar måste göra så och tejer måste göra så annar så är de elak det är ju så sjukt dummt. Jag tycker du är jättemodig som vågar vara dig själv och jag tycker du är en jättetrevlig kille även om jag inte har träffast dig. Sorry att det blir lite långa kommentarer men måste bara få skriva ibland. Jag tycker inte det spelar någon roll vilken läggning man hjar utom man får älska vem man vill. Jag själv har haft väldigt dåligt självförtroende av olika anledningar men jag vill säga ett stort Tack till dig för du har liksom fått mig att inspireras till att verkligen vara mig själv ovasett vad andra tycker. Så tack så jättemycket!

http://www.swedenmikael.bloggplatsen.se

Robin

16 mars 2012 11:43

Tack så mycket! :)

 
Elin

Elin

25 mars 2012 09:17

Hej!:)
Ville bara säga att du har skrivit väldigt bra om det här,liksom,varför ska man behandlas olika beroende på vem man älskar?
Det är så sjukt att alla ska hålla på och bry sig,man tar hand om sig själv och ingen annan.
Jag har dock en liten fråga.
Jag har under några års tid vetat att jag är bisexuell,har förklarat för mina vänner och så,men inte för mina föräldrar.
Hur berättade du för dina föräldrar?Liksom..hur kommer man ut utan att de tar illa upp?:/
Jättefin blogg,fortsätt såhär!
Kram/Elin

http://elinevamarie.blogg.se

Robin

25 mars 2012 20:15

Hej Elin! :)
Tack för din respons och att du gillar min blogg! Det värmer :)
Jag var ensam hemma med min mamma en dag... det var en väldigt dålig timing, några dagar innan jul faktiskt... Jag hade precis börjat med att berätta för mina vänner att jag gillar killar, och ja jag kunde inte hålla det hemligt längre jag orkade inte med att behöva ljuga om det skulle bli något seriöst med en kille jag hållt på med ett tag, så jag sa det rakt upp och ner, kanske inte till någon hjälp, men så kom jag ut för mina päron ^^
Kram / Robin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 2 oktober 2012 13:04


Jag måste säga att naturkunskap förmodligen ärdeen tråkigaste kurs jag läst i gymnasiet hittills... liksom en och en halv timmes film om klimatförändringar... palla :/ aja läraren kommer klämma mina fingrar i datorn om jag skriver mer... see ya!   ...

Av Robin - 28 september 2012 09:52


Hej guys! Jag har inte bloggat något på senaste tiden eftersom jag verkligen haft massor som jag behövt ta tag i med mitt liv. Och helt ärligt, så vet jag inte vad som kommer hända, om jag ens kommer fortsätta blogga, eller om jag kommer lägga ner ...

Av Robin - 18 september 2012 15:21

Hejsan folket! Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade, men sådant är livet. Hur som helst så har jag skaffat tumblr och är nog mera aktiv där just nu. Så ni får jättegärna kika in där om ni vill. axpojken.tumblr.com  Sedan tänkte jag ha en f...

Av Robin - 25 augusti 2012 23:23

Jag ligger i min säng, med tårar i ögonen utan att riktigt veta hur det gick till. I morse när jag vaknade var jag fortfarande vilse, men nu vet jag att allting kommer bli bra igen. Jag skriver när jag är ledsen. Jag skriver när jag är lycklig. Just ...

Av Robin - 23 augusti 2012 11:51


Nej men tjena mittbena!  Nu är jag här igen. Bloggar ju här och på min och Fridas gemensamma, men har typ haft uppehåll från vad allt bloggande heter på senaste tiden.  Hur som helst har skolan börjat igen. (nej det är inte därför mitt liv är ful...

Presentation


Tjenare!
Välkommen till bloggen om mitt liv och min vardag! Hoppas du trivs och kommer tillbaka ;)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du att jag ska blogga om?
 Mig själv - saker som händer mig
 Mode
 Vardag
 Foto
 HBT
 Musik
 Böcker
 Noveller/Dikter jag skrivit
 Annat alternativ (skriv vad)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards